Mi van akkor, ha tökéletes szinkron mozgatásra van szükséged? Ha a hajtásrendszerednél a két kimeneti fordulatszám között nem lehet eltérés?


Lehet ez egy raklapos mozgatás, de akár felhordó csigáknál, keverőgépeknél és még számtalan összetett feladatnál felmerülhet ez az igény.


Mit tudsz tenni? Két külön hajtóművel, villanymotorral és frekvenciaváltóval elkezdesz machinálni, próbálod összehangolni őket a megfelelő tempóra. Ez amellett hogy bonyolult, egyáltalán nem biztos, hogy tökéletes szinkron mozgást biztosít, főleg hosszú távon.


Mondok egy pontos és hatékony megoldást, ami valójában kuriózum az országban, és csak a Chemplex Kft.-nél érhető el. Szerencséjük van azoknak, akik tudnak erről és rögtön hozzánk fordulnak. A kevésbé szerencsések a fenti módon próbálnak machinálni és időt, energiát vesztegetnek, azaz pénzt.

Ikercsiga a tökéletes szinkronért - Dupla kihajtócsőtenges csigahajtómű

Miről beszélek? Hogy lehet a szinkronizálást könnyedén áthidalni?


A dupla kihajtócsőtengelyes csigahajtóműnél arról van szó, mintha két klasszikus csigahajtómű lenne egymásba csúsztatva, úgy hogy a behajtás (a motor) az közös. A két kimeneti fordulatszám között így biztosan nincs különbség.



Dupla kihajtócsőtengelyes hajtóműves fékes motorok szállítás előtt


Mennyivel egyszerűbb, mint két külön hajtómű, két külön villanymotor és két külön frekvenciaváltó, amivel manuálisan kell bajlódni...


Ikercsiga - Mikor alkalmazzuk?

Olyan esetekben különösen ajánlott az dupla kihajtócsőtengelyes csigahajtómű alkalmazása, ahol a szinkron hiányában könnyen kialakul meghibásodás, összeakadnak a szállító elemek, problémák adódnak.


Keverőgépeknél is előfordulhat, hogy a keverő elemek adott távolságban és ütembe kell kövessék egymást a folyadék vagy por megfelelő áramoltatása érdekében.


Felhordó csigáknál is igen hasznos, ahol a csigalevelek nem akadhatnak össze. Az eltolva egymáshoz helyezett csigalevelek ikercsigával biztosan tartják a távolságot és egymáshoz képest mindig szinkronban forognak megfelelő fordulatszámmal.


Bármilyen jellegű raklapos mozgatás esetén is jól jön, mindenhol, ahol tökéletes szinkronra van szükség.



A képeken látható esetben a dupla kihajtócsőtengelyes hajtóműves motor - a raklapos rakomány képzés során - a raklapot emeli és süllyeszti. A talpas homlokkerekes hajtóműves motor pedig a görgős pályát hajta.


Hagyd a machinálást és inkább az egyszerű és praktikus megoldásokat válaszd, én szakértői csapatommal ebben segítek.Fordulj hozzám bátran!



Kiss László

Hajtástechnikai szakértő