Szeretnénk karbantartási útmutatónkkal segítségedre lenni. Hogyan cserélünk kenőanyagot, ha nincs olajleeresztő nyílás a hajtóműházon? Igen, ehhez meg kell bontani a házat! Most megmutatjuk lépésről lépésre, szakszerűen hogy csináld!


1. A használt kenőanyag leeresztése:


- Távolítsd el a behajtó oldali fedél csavarjait és a fedelet


- Döntsd meg a hajtóművet, hogy az összes olaj ki tudjon folyni

(A használt olajjal nem szabad a környezetet károsítani.)


2. A hajtómű átöblítése a maradék szennyeződések eltávolítására


- Töltsd meg a hatjóművet a szükséges kenőanyag kb 30%-ával


- Ellenőrizd az O-gyűrűt és az alátétlemezt (ha van), hogy megfelelően álljon a fedél visszahelyezéséhez


- Figyelmesen helyezd vissza a behajtó oldali fedelet, majd csavarozd vissza


- Szereld össze a hajtóművet egy villanymotorral és forgasd meg 2 percre


3. Tényleges kenőanyag csere


- Szereld le a villanymotort


- Távolítsd el újra a behajtó oldali fedelet és döntsd meg, hogy kifolyhasson az összes kenőanyag


- Töltsd meg a hajtóművet a kézikönyvben megadott mennyiségű kenőanyaggal


- Távolítsd el az O-gyűrűt és tisztítsd meg az alátétlemezt (ha van)


- Tisztítsd meg az egész felületet, helyezd vissza az alátét lemezt és egy új O-gyűrűt (győződj meg róla, hogy megfelelően a helyére kerüljön)


- Helyezd vissza a behajtó oldali fedelet, ellenőrizd a pontos pozíciót, majd csavarozd vissza


Nézd meg videón a lépéseket!




Érdekelnek további szakmai tartalmak? Kövesd youtube csatoránánkat!


Van olajleeresztő nyílás a fogaskerekes hajtóműveden?


Ebben a cikkünkben mutatjuk a kenőanyagcsere lépéseit:


Kenőanyagcsere fogaskerekes hajtóműnél - ahol van olajleeresztő nyílás