Fogaskerekes hajtás


Vigyázz, mert bekavarok!

Egy feladatot sokféleképpen meg lehet közelíteni – hajtástechnikai szempont­ból is. Ezért teljesen helyénvaló, ha érzel némi bizonytalanságot, amikor hajtóművet válasz­tasz, hiszen ugyanarra a feladatra több típus lehet alkal­mas. Ahhoz, hogy igazán jó gépet építs, egy rakás „egyéb” körülményt is figyelembe kell venned.


Tovább olvasom

Kenőanyagcsere fogaskerekes hajtóműnél - ahol van olajleeresztő nyílás

Mivel fontos téma, így mutatjuk a Motovario útmutatóját arról, hogy hogyan cserélj olajat akkor, ha van olajleeresztő csavar a hajtóműházon.


Tovább olvasom

​Ipari fogaskerekes hajtómű kell? 5 indok - ha a legjobban akarsz járni!


Az megvan, amikor ügyfélként minden kérdésedre, igényedre, elvárásodra megkapod a választ, ott a szakmai segítség, de még a lehetséges kívánságaid is meghallgatásra találnak? Nem hiszed, hogy ilyen létezik, főleg ipari fogaskerekes hajtóművekkel, hajtóműves villanymotorokkal kapcsolatban? Akkor itt van 5 indok, hogy miért velünk jársz a legjobban!

Tovább olvasom

Te mire teszed a tétet?

Láttad a filmet, amelyben az egykori legendás bokszoló élete kisiklik, mert az embert kiszorítják a ringből a gigantikus acélrobotok? A Vasököl hősének leáldozott: a gépek elviszik a show-t. Úgy dönt, hogy nem adja fel. Ha emberként nem kell, szerez egy robotot, és azzal tér vissza a küzdőtérre. A roncstemetőben talál Atomra, a robotring egykori sztárjára, és elhatározza, hogy életet lehel a rozsdás vasba, és a saját mozdulataira programozza majd. Csak sejtése van a modern technológiai elvárásokról, de a lényeg – mint mindig – itt is a részletekben és a szaktudásban rejlik: páratlan csapatot dob mellé az élet. A fordulatok ott kezdődnek, amikor Atom életre kel. Javaslom, hogy nézd meg a filmet, de előtte még olvasd el a mostani sztorimat.

Tovább olvasom

Legyen résen, mert most teljesen összezavarom!

Laposhajtás?” - Kérdezik tőlem meglepődve a célgépépítők, géptervezők. Az meg miért lenne jobb, mint a homlokkerekes vagy a kúpkerekes hajtómű?! A kérdés jogos és nagyon jó!

Tovább olvasom

Fogaskerekes ipari hajtómű összeszerelő központ lettünk

Ön jól tudja, mekkora előny az, ha valakinek jó információk vannak a birtokában. A mai világban egy jó névjegy, egy jó kapcsolat többet ér bárminél. Bosszantó, amikor egy gépelem hiánya, vagy meghibásodása keresztülhúzza a számításokat, és azt is, hogy ezeknek a gépelemeknek a beszerzése sokszor hosszadalmas. A fogaskerekes ipari hajtóművekre heteket kell várni. Így volt eddig, de ez mostantól nem igaz! Persze csak akkor, ha tudja, hogy kihez forduljon. Örömmel mutatom be Önnek Motovario Hajtómű Összeszerelő Központunkat. A Techmonitor újságírója vendégünk volt a hivatalos megnyitón.

Tovább olvasom

Még egy gondolat a kúpkerekes hajtóműről

Szakmai sorozatom előző részeiben a kúpkerekes hajtás felhasználása mellett érveltem. Kitértem a meghibásodások lehetséges okaira, és arra, hogy hogyan biztosítsuk gondos tervezéssel a kúpkerekes hajtómű épségét. Mostanra tehát virtuális gépünkbe be van építve egy jó minőségű kúpkerekes hajtás, kiszállítjuk, el kell engedni a kezét. De mit tegyünk, hogy sokáig szolgálja majd új tulajdonosát?


Tovább olvasom

A kúpkerekesen nem fog ki semmi

A sorozat előző részében arra buzdítottam a célgéptervező kollégákat, hogy bátran használják a kúpkerekes hajtásokat. Nézzük meg, hogy mi mindenre kell odafigyelnünk, hogy elkerüljünk néhány tipikus hibát vagy meghibásodást!

Tovább olvasom

6+1 lépés télen, amit a sikeres termelők nem hagynak ki

Akkor élvezhetjük derűsen a hóesést, ha ezalatt a hajtásaink biztonságos üzemeltetéséről is gondoskodtunk. Próbálja ki ezt a 6+1 egyszerű lépést: sok bosszúságtól, hidegben töltött órától és extra költségektől fogják megmenteni.


Tovább olvasom

Használjunk bátrabban kúpkerekes hajtóművet!

A sorozatban eddig érkezett kérdések kapcsán elsősorban a csigahajtóművek voltak a középpontban, érdemes azonban más hajtástípusok mellett is érveket felhozni. Most arra térek ki, hogy hol billen át a mérleg a csigáról a kúpkerekes hajtómű irányába, mikor érdemes inkább az utóbbival tervezni.

Tovább olvasom